CareCosmetics

De persoonlijke aanpak van CUE-Support gaf de doorslag
Care Cosmetics importeert producten vanuit het buitenland. Deze worden in Nederland op de markt gebracht en gepositioneerd. Dit gebeurt onder meer via een service waar trainingen en voorstellingen van het product bij horen. Normaal gesproken zijn 15 accountmanagers onderweg naar schoonheidsspecialisten, drogisterijen en diverse retailers. In verband met corona moest de manier van werken anders. “We waren voor corona ook al bezig met digitalisering, maar nu kwam dat in een stroomversnelling”, vertelt Rebecca Oskam, junior brandmanager bij Care Cosmetics.
Image
Image
Image

    Studio

    “Bij communicatie online denk je toch al snel aan een studio”, aldus Rebecca. Met circa 30 merken die elk gemiddeld 25 producten tellen, zou het huren van een studio te duur worden. “Voordat je al die producten hebt uitgelegd, moet je voor jaren een studio huren. Wij hebben er daarom voor gekozen om zelf een studio aan te schaffen.”

    Care Cosmetics vroeg bij meerdere bedrijven offertes op. Volgens Rebecca viel CUE-support vooral op vanwege de persoonlijke aanpak. “We hebben vanaf het begin intensief contact gehad met Arno. Het persoonlijke contact in combinatie met de beste prijs-kwaliteitverhouding is doorslaggevend geweest in onze keuze voor CUE-support.”

    CUE-Support dacht mee in het budget en de plannen van Care Cosmetics en bood uiteindelijk 3 offertes aan in verschillende segmenten. Uiteindelijk werd gekozen voor een studio die verplaatsbaar is, zodat deze in de toekomst ook op andere locaties te gebruiken is. Rebecca: “De keuze uit 3 offertes was fijn, want zo konden we de keuze goed overwegen. Niet alleen gezien de investering die we deden, maar ook in de kwaliteit die we wilden.”

    Service

    Vorig jaar september was de studio klaar voor gebruik. Daar stopte de service van CUE-Support niet. Bij oplevering gaf Dave een training aan de werknemers van Care Cosmetics, zodat zij zelf gemakkelijk uit de voeten konden met alle nieuwe materialen.

    Inmiddels heeft Care Cosmetics al tal van trainingen, webinars en live-uitzendingen gedraaid vanuit de eigen studio. Mocht er dan iets niet optimaal werken, dan weet Rebecca dat ze met vragen nog altijd bij CUE-Support terecht kan. “De service is top. We merkten dat we bij live-uitzendingen via Facebook en Webinargeek soms eruit klapten omdat de apparatuur te zwaar was. Met Dave hebben we toen de opties besproken over hoe we dat kunnen oplossen met behulp van een RTMP(S)-code, ook daar was geen vraag teveel voor hem!”

    Waar Rebecca in het begin nog een beetje huiverig was voor het vele telefonische contact, is dat inmiddels helemaal veranderd. “Het contact is heel fijn. Ik kan altijd met Dave appen en bellen. En wanneer ik Arno bel dan hebben we het bijvoorbeeld ook over de lekkerste wijnen. Ik houd van dat soort dingen. Arno heeft inmiddels een plekje in ons bedrijfshart gekregen.”

    Image
    Image
    Image
    Image