De vakkennis van CUE-Support is enorm
“Tijdens de pandemie is de vraag naar hybride-meetings groter geworden. Daar heb je weer allerlei vormen in, dus hebben we gezocht naar wat de beste manieren waren”, legt Xander uit. “We wilden heel flexibel zijn, dus we hebben Roger gevraagd: ‘help ons. We hebben een uitdaging. We willen alles kunnen schakelen en daar hebben we hulp bij nodig.’ De vragen van klanten werden steeds complexer en wij wilden niet beperkt worden in onze mogelijkheden.”
Xander en zijn collega’s bij Schuberg Philis doen alles zelf. Streams worden op verschillende manieren verzorgd en er wordt gewerkt met verschillende platforms. Aangezien geen enkel project op dezelfde manier wordt uitgevoerd, lag daar de uitdaging. “Bij andere locaties is vaak alles voorgeprogrammeerd en wordt er gewerkt met presets. Wij moeten hier elke dag camera’s anders indelen of kabels omprikken.”
De ideale manier om een hybride-meeting te verzorgen, kan bij Schuberg dus veranderlijk zijn. Op aanraden van CUE-support werden er twee dome camera’s en één vaste camera aangeschaft die vanuit één punt in de regie te bedienen zijn. De dome camera’s zijn gemakkelijk te verplaatsen, zodat er per project gekeken kan worden wat de beste optie is. Xander: “We kunnen ze in de truss ophangen, maar we wilden juist die flexibiliteit. Nu maken we gebruik van een paar haspels waardoor verplaatsen heel gemakkelijk gaat. Alle sturing zit erin en dat maakt het voor ons een stuk prettiger. Vroeger hadden we iemand achter de camera staan, dat is nu niet meer nodig.”
Dat de link naar Roger en CUE-Support voor dit vraagstuk snel was gelegd, is niet verrassend. De twee bedrijven werken al geruime tijd samen. “En CUE is voorlopig nog niet van ons af”, zegt Xander gevolgd door een lach. “De samenwerking is erg prettig. Ik hoef maar een van de jongens te bellen met een vraag en ik krijg meteen antwoord. De vakkennis is enorm.”
Wat volgens Xander ook heel aangenaam is aan CUE-Support is dat Roger en zijn collega’s net even verder gaan dan wat hij vraagt. “Het is niet dat ik iets vraag en dan iets krijg. Er wordt doorgevraagd: wat is je doel? Wat wil je bereiken? Dan merk ik dat de techniek snel ontwikkeld en krijgen we tips over wat we kunnen doen/ bereiken. Dan geven ze tips of vragen ze: heb je hier al aan gedacht? Dat maakt onze samenwerking erg fijn.”
Snel schakelen en vakkennis, vindt Xander dan ook de absolute pluspunten aan de dienstverlening van CUE-Support. Ook is het meedenken met de klant een enorme pré. “Als zij een nieuw product hebben gevonden en denken dat het iets voor ons kan zijn, dan vragen ze dat. Vaak krijg ik het dan toegestuurd om te testen. Als ik het interessant vind, kan ik verder informeren en anders was het gewoon leuk om gezien te hebben. Het is niet pushend. Roger informeert op een fijne manier, Hij denkt: dit past bij die klant en ik laat het hem even weten. Dat is heel leuk.”